zondag 13 juli 2014

Dag 303 - Creativiteit afblokken

Het patroon waar ik naar kijk is om steeds alles af te blokken wat vernieuwend  is en creativiteit vraagt en wat buiten de grenzen valt van wat 'broodnodig is' - waardoor ik voor mezelf een beperkte realiteit creëer omdat ik iets probeer te 'controleren'.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd geen geld willen spenderen aan XYZ omdat ik geloof dat het niet de moeite waard is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te panikeren in het moment dat mij wordt voorgesteld om geld te spenderen aan XYZ - omdat ik geloof dat het een zonde is om hieraan geld te geven en een vorm van hebzucht.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd alles wat niet broodnodig is te definiëren als hebzucht en nutteloos.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te panikeren mbt het aankopen van een dergelijk product, omdat ik geloof dat het te veel tijd in beslag zal nemen en dat ik geen controle zal hebben over hoeveel tijd ik voor mezelf heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd vijandig te zijn tegenover alles wat te maken heeft met XYZ, omdat ik het allemaal als 'decadent' brandmerk en als niet de moeite waard. 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te denken en geloven dat als ik ja zeg, dat als ik dit idee ondersteun, ik er later spijt van zal hebben omdat ik gedwongen zal worden er deel aan te nemen en ik wil er geen deel aan nemen - ik wil er niets mee te maken hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd enkel de 'negatieve kanten' te zien van een investering zoals wat het zal kosten en de tijd die het zal kosten om het te verwezenlijken, ipv te kijken of het resultaat voor mij de moeite is.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd wat te maken heeft met creativiteit af te blokken omdat ik het zie als nutteloos.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd creativiteit definiëren als nutteloos, omdat ik denk dat ik geen geld heb kunnen verdienen met mijn creativiteit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd de ander willen controleren en zelfs bang te zijn dat hij/zij erin zou slagen een idee te verwezenlijken dat te maken heeft met creativiteit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd alles wat te maken heeft met creativiteit uit mijn wereld willen bannen omdat ik geloof dat het niet de moeite is en nutteloos.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het de ander niet gunnen om creativiteit te verkennen en er niet aan willen bijdragen dat de ander creativiteit zou kunnen verkennen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd het bestaan van creativiteit in mezelf te willen ontkennen en te doen alsof het mij niet interesseert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd anderen te willen overtuigen van mijn religie dat creativiteit nutteloos is - ipv mezelf toe te laten om creativiteit te verkennen.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten