maandag 17 september 2012

Dag 108 - Efficiëntie in Studeren


Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd te weten hoe ik moet studeren en hoe ik mezelf kan ondersteunen met beter te studeren maar dit niet doen omdat ik in bepaalde momenten tegen mezelf zeg dat ik te moe ben of dat het te moeilijk is

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf ehb toegelaten en geaccepteerd toegeven aan de weerstand om te studeren door mij in te beelden dat ik naar een film kijk later die avond

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijn tijd niet op de meeste ffectieve manier gebruiken maar in plaats daarvan even toegeven aan de ervaring van ach ik verdien het om even te rusten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in een houding zitten die niet het meest comfortabel is om te studeren en op die manier tijd verliezen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mijezelf in een positie zetten waardoor ik mezelf zal laten afleiden in plats van op een manier te zitten die mij helpt om mij beter te focussen op het lezen/leren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd mij niet realiseren dat wanneer ik een beperkte hoeveelheid tijd heb om iets te doen ik mij niet kan veroorloven om zaken te proberen waarvan ik alreeds weet dat ze mij allicht tijd gaan doen verliezen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in mijn leven niet elke dag te leven in de realisatie dat mijn tijd beperkt is en ik me niet kan veroorloven fouten te maken of telkens opnieuw hetzelfde punt te herhalen 

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd op deze manier iedereen met wie ik dit bestaan deel doen wachten - omdat ik hoegenaamd meer tijd nodig heb terwijl ik in feite reeds weet hoe ik iets had moeten aanpakken om dit op een efficiënte manier aan te pakken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegelaten en geaccepteerd in een moment enkel mijn eigen pret/plezier/gevoel overwegen in plaats van te staan in eenheid en gelijkheid met allen/alles en daarin verantwoordelijkheid nemen en te handelen op een manier die best is voor iedereen 

Ik engageer mijezelf ertoe om bij een gesteld doel, onmiddellijk de voorwaarden te creëren om dit doel zo snel mogelijk te bereiken en niet rond te pot te draaien

Ik engageer mijezelf ertoe om onmiddellijk naar de efficiente oplossing te gaan ipv te ‘poberen’ het op de luie manier te doen en zo tijd te verliezen

Ik engageer mijzelf ertoe mijn doelstellingen ernstig te nemen en onmiddellijk alles aan te pakken op een manier die ontegensprekelijk het best is om de zaken tijdig gedaan te krijgen

Ik engageer mijezelf ertoe te ademen zodat ik in elk moment kan zien wanneer ik de neiging heb mezelf te willen bedriegen en zo kan voorkomen dat ik een inefficiente aanpak kies gebaseerd op persoonlijkheid in plaats van wat ik weet het beste is voor iedereen

Ik engageer mijzelf ertoe geen risico’s te nemen en wanneer een efficiente aanpak gekend is mij aan deze aanpak te houden in plaats van toe te geven aan een verlangen hetgeen in feite weerstand is  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten